Mașina de spălat cu uscător afișează codul de eroare EF0, EF3 sau emite 15 semnale sonore/se aprinde intermitent de 15 ori

Ultima actualizare 10.12.2019 10:42

Problemă

  • Mașina de spălat cu uscător afișează codul de eroare EF0, EFo, EF3 sau emite 15 semnale sonore/se aprinde intermitent de 15 ori 

Se aplică la

  • Maşini de spălat cu uscător (integrate şi independente)

Rezolvare

1. Utilizaţi mai puţin detergent

  • Dacă utilizaţi prea mult detergent este posibil să se producă spumă în exces.
  • Dezactivaţi aparatul şi lăsaţi-l câteva ore, până la dispariţia spumei, apoi reîncercaţi-l.

2. Curățaţi sertarul-distribuitor 

  • Dacă sertarul-distribuitor sau placa de pulverizare de deasupra acestuia este foarte murdar(ă) sau acoperit(ă) cu calcar, este posibil ca apa să se scurgă în exterior şi să genereze problema.
  • Curăţaţi sertarul-distribuitor în conformitate cu manualul de utilizare şi reîncercaţi aparatul.
  • Puteţi descărca manualul de utilizare de aici.

3. Verificaţi dacă sunt rufe blocate în maşină

  • Rufele prinse între garnitura şi sticla uşii pot provoca scurgeri pe la uşă şi permite apei să se scurgă pe partea frontală şi în tava de dedesubt.
  • Decuplaţi aparatul de la sursele de apă şi electricitate, apoi puneţi un prosop în spatele maşinii de spălat, pe podea.
  • Înclinaţi aparatul puţin înapoi, astfel încât să rămână un spaţiu de 10-15 cm între podea şi placă frontală.
  • Menţineţi aparatul în poziţie timp de 30-40 de secunde pentru a permite scurgerea apei din tava inferioară pe prosop.
  • Coborâţi aparatul pe podea şi reconectaţi-l.
  • Verificaţi alimentarea şi scurgerea apei.
  • Verificaţi dacă filtrele din furtunul de alimentare şi din supapa de apă sunt curate (în poziţia în care furtunul de alimentare este înşurubat pe aparat şi la robinetul de apă).
  • Începeţi un ciclu de spălare şi vedeţi dacă problema s-a rezolvat

4. Verificaţi dacă există scurgeri în partea inferioară - filtrul de puf

  • Demontaţi filtrul şi curăţaţi-l în conformitate cu manualul de utilizare.
  • Puteţi descărca manualul de aici.
  • Verificaţi dacă filtrul este deteriorat.
  • Dacă filtrul este intact montaţi-l la loc şi strângeţi-l bine, manual.

5. Verificaţi furtunul de alimentare cu apă

  • O eventuală fisură a furtunului poate provoca scurgerea apei în maşină, adiacent panoului posterior, aşadar verificaţi conexiunea dintre sursa de alimentare cu apă la robinet şi la maşină.
  • În acest caz, pentru ca maşina să poată fi repornită trebuie înclinată aşa cum se arată în ""Verificaţi dacă sunt rufe blocate în maşină"".

6. Verificaţi garnitura uşii 

  • Este posibil ca eroarea să fie produsă de scurgeri pe la garnitura uşii.
  • Verificaţi prin deschiderea uşii şi examinarea garniturii.
  • Garnitura nu trebuie să fie deteriorată, fisurată sau să prezinte pori.
  • Dacă garnitura este defectă trebuie înlocuită de către un tehnician de service.
  • Nu folosiţi maşina până la repararea acesteia
  • Opriţi alimentarea cu apă a maşinii.

7. Contactați un centru de service autorizat.

Dacă recomandările de mai sus nu rezolvă problema recomandăm să solicitaţi intervenţia unui tehnician de service.

Avertisment: Nu recomandăm utilizarea produsului până la remedierea completă a problemei. Scoateţi produsul din priză şi nu-l cuplaţi până când nu sunteţi sigur că este în regulă s-o faceţi.

Solicită asistenţă service
Solicită asistenţă service

Ai o problemă cu aparatul tău electrocasnic pe care nu o poţi rezolva singur(ă)? Contactează Call Center-ul Electrolux și solicită o intervenţie service.