TERMENI ȘI CONDIŢII GENERALE DE VÂNZARE
TERMENI ȘI CONDIŢII GENERALE DE VÂNZARE
- PREVEDERI GENERALE
1.1. Magazinul online Electrolux disponibil la https://www.electrolux.ro („Site-ul”) este operat de Electrolux România S.A., Nr. de Înregistrare: J30/1/1990 („Electrolux”).
1.2. Prezenţii termeni și condiţii generale de vânzare („Condiţiile”) se aplică de la 23.06.2021 și sunt aplicabili fiecărei oferte, comenzi de cumpărare, confirmări a comenzii, livrări, facturi sau contract de vânzare a produselor și serviciilor marcate cu un „buton de cumpărare” („Produsul” sau „Produsele”) care figurează pe Site. Produsele care figurează pe Site sunt vândute și comercializate de Electrolux către clientul său („Clientul”).
1.3. Condiţiile de utilizare a Site-ului și informaţiile despre utilizarea și prelucrarea de către Electrolux a datelor dumneavoastră personale sunt disponibile aici https://www.electrolux.ro/overlays/terms-and-conditions/ (Utilizarea Site-ului) și aici https://www.electrolux.ro/overlays/data-privacy-statement/ (Politica de Confidenţialitate).
1.4. La plasarea unei Comenzi (astfel cum este definită mai jos) și acceptarea prezentelor Condiţii, Clientul confirmă că are capacitatea legală de a încheia contracte angajante din punct de vedere legal și că nu cumpără Produsele în scopul revânzării. În cazul în care Clientul este un consumator, astfel cum acesta este definit în Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare („Consumatorul”), Consumatorul confirmă că are cel puţin 18 (optsprezece) ani în momentul plasării unei Comenzi. În cazul în care Clientul nu este un Consumator, Secţiunile 10 și 11.2 – 11.7 nu se aplică, iar Clientul nu beneficiază de garanţia extinsă prevăzută în Secţiunea 12.
1.5. Plasarea unei Comenzi de către Client și acceptarea prezentelor Condiţii prin bifarea căsuţei de confirmare în cadrul procesului de finalizare a cumpărării va fi considerată a fi o acceptare angajantă din punct de vedere legal a Condiţiilor de către Client, cu excepţia oricăror alţi termeni care sunt impliciţi prin schimburile comerciale, uzanţe sau practici. Modificările Condiţiilor vor fi obligatorii pentru Electrolux numai dacă sunt acceptate în mod expres în scris de către un reprezentant autorizat al Electrolux. În cazul unui conflict între Condiţii și orice alte condiţii convenite în mod expres în scris între Electrolux și Client, se vor aplica prevederile celor din urmă.
1.6. Electrolux își rezervă dreptul de a modifica Condiţiile în orice moment fără o notificare prealabilă. Cu toate acestea, acest lucru nu va afecta nicio Comandă existentă, iar Condiţiile în vigoare la data la care Clientul plasează Comanda vor fi aplicabile tranzacţiei respective.
1.7. Legile aplicabile pot impune ca anumite comunicări către Consumator să fie făcute în scris. Prin acceptarea Condiţiilor, Consumatorul este de acord că orice comunicări care trebuie făcute în scris pot fi transmise prin SMS, e-mail sau prin postarea de notificări pe Site și că o astfel de comunicare va fi considerată ca fiind conformă cu orice cerinţă legală conform căreia comunicarea făcută de Electrolux către Consumator trebuie să fie făcută în scris. Această condiţie nu afectează drepturile legale ale Consumatorului.
- PRODUSELE
2.1. Produsele și caracteristicile esenţiale ale acestora sunt descrise pe Site. Electrolux poate modifica compoziţia, caracteristicile sau sortimentul de Produse de pe Site, precum și prezentarea sau ambalajul acestora. Aceste modificări nu se vor aplica Comenzilor deja transmise de către Client, cu excepţia cazului în care modificările sunt impuse de lege.
2.2. Imaginile Produselor de pe Site sunt prezentate doar în scop ilustrativ. Deși s-au depus toate eforturile pentru a afișa culorile cu exactitate, nu se poate garanta că afișarea culorilor pe un anumit dispozitiv reflectă cu exactitate culoarea Produselor. Prin urmare, culoarea Produsului poate fi puţin diferit faţă de aceste imagini.
2.3. Toate produsele pot fi comandate în funcţie de disponibilitate. Electrolux garantează disponibilitatea doar în limita stocului disponibil. În cazul în care un Produs plasat în coș se epuizează înainte de finalizarea Comenzii, Clientul va fi informat și i se va cere să elimine Produsul din coș.
- COMENZI ȘI ACCEPTAREA COMENZILOR
3.1. Clientul plasează o comandă prin efectuarea procesului de comandă online pe Site ("Comanda"). Înainte de a aproba Comanda, Clientul trebuie sa verifice sumarul comenzii, precum și informaţiile sale de livrare și de contact, elemente care sunt esenţiale. Comanda constituie o ofertă fermă din partea Clientului de cumpărare a Produselor detaliate în aceasta („Produsele Comandate”). După plasarea unei Comenzi, Clientul va primi din partea Electrolux un e-mail de confirmare a primirii Comenzii („Confirmarea Comenzii”). Această Confirmare automată a Comenzii este doar o confirmare de primire a comenzii și nu are drept rezultat acceptarea Comenzii sau un contract de vânzare angajant din punct de vedere legal între Client și Electrolux.
3.2. Un contract de vânzare angajant din punct de vedere legal („Contractul”) între Client și Electrolux, se încheie după acceptarea de către Electrolux a ofertei făcute de Client prin plasarea Comenzii. Acceptarea de către Electrolux se va face prin trimiterea unui e-mail care va include dovada de cumpărare a Produselor Comandate, prin confirmarea expedierii Produselor Comandate sau prin acţiunile întreprinse, în special prin stabilirea unei livrări programate a Produselor Comandate sau prin livrarea efectivă.
3.3. În cazul în care, în timpul procesării unei Comenzi, Electrolux descoperă că toate sau o parte din Produsele Comandate nu sunt disponibile sau, din orice motiv, nu pot fi livrate Clientului, Electrolux va informa Clientul despre acest lucru în maxim 5 (cinci) zile lucrătoare de la data la care Comanda a fost plasată, după care Comanda va fi anulată. Electrolux va rambursa orice sume deja plătite de către Client în legătură cu Comanda.
3.4. Electrolux va rămâne proprietarul Produselor Comandate și nu va fi obligat să livreze niciun Produs Comandat sau să îndeplinească orice altă obligaţie în baza unui Contract înainte de primirea de către Electrolux a confirmării finale a plăţii integrale a tuturor sumelor datorate de Client către Electrolux în baza respectivului Contract.
3.5. Clientul va fi responsabil pentru indicarea cu exactitate a adresei de e-mail, adresei de livrare, numărului de telefon mobil și a tuturor celorlalte informaţii solicitate către Electrolux. În cazul în care Clientul descoperă că orice informaţie furnizată către Electrolux în cadrul procesului de plasare a unei comenzi este incorectă, Clientul va informa imediat Serviciul de Asistenţă Clienţi al Electrolux și va furniza informaţiile corecte. Modificarea informatiilor eronate se poate face doar pana in momentul in care începe pregătirea coletului in depozit. După acest moment nu se mai poate modifica nici o informatie pe factură. În cazul în care nu este posibilă corectarea informaţiilor din cauza riscului de fraudă sau din orice alt motiv, Electrolux își rezervă dreptul de a anula Comanda și va rambursa orice sume deja plătite de către Client către Electrolux în legătură cu Comanda.
- LIVRARE
4.1. Produsul Comandat va fi expediat la adresa indicată de livrare în orice locaţie din România care este accesibila prin transport regulat cu mașina, în conformitate cu opţiunea de livrare selectată și în termenul de livrare estimat, astfel cum este specificat în Confirmarea Comenzii. Clientul va accepta livrări parţiale sub formă de tranșe separate (mai multe colete și/sau la intervale de timp diferite) ale Produselor Comandate.
4.2. Termenele de livrare furnizate pe Site și în Confirmarea Comenzii sunt termene de livrare estimative și fără caracter obligatoriu. În perioada sărbătorilor de Paște, de iarnă, a evenimentului Black Friday, precum și pe toată durata altor campanii ale Electrolux, procesarea unei comenzi precum și livrarea acesteia poate dura între 7-10 zile lucrătoare, dar nu mai mult de 15 zile lucrătoare. În cazul în care există o modificare a termenului estimat de livrare prevăzute în Confirmarea Comenzii ca urmare a întârzierilor de fabricaţie sau a altor evenimente neprevăzute, Electrolux va oferi Clientului o nouă dată de livrare. În cazul în care Electrolux se află în imposibilitatea de a livra un Produs Comandat în termen de treizeci (30) de zile de la data la care Comanda a fost făcută de către Client, și cu excepţia cazului în care o dată de livrare ulterioară a fost convenită în mod expres între Electrolux și Client, Clientul are dreptul de a-și retrage Comanda cu privire la Produsul Comandat care nu a fost livrat, iar Electrolux va rambursa orice sume deja plătite de către Client către Electrolux în legătură cu respectivele Produse Comandate.
4.3. Clientul poate avea la dispoziţie diverse metode de livrare, în funcţie de tipul și dimensiunea Produselor Comandate și de adresa la care Clientul dorește să fie livrate Produsele Comandate. Informaţii despre opţiunile de livrare oferite de Electrolux și despre cerinţele și limitările aferente pot fi găsite aici https://www.electrolux.ro/overlays/servicii-magazin-online/ și în secţiunea „Întrebări frecvente” din platforma de Asistenţă online a site-ului Electrolux România. Înainte de plasarea unei Comenzi, Clientul va fi informat cu privire la modul în care Produsele Comandate vor fi livrate și la orice cerinţe legate de această livrare.
4.4. Produsul Comandat este livrat Clientului și Clientul va fi responsabil pentru acesta din momentul în care Produsul Comandat este livrat fizic Clientului sau oricărei terţe părţi desemnate de Client să preia livrarea. O persoană desemnată să primească livrarea în numele Clientul trebuie să aibă cel puţin 18 (optsprezece) ani și să prezinte atât actul de identitate propriu, cât și pe cel al Clientului pentru ca livrarea să aibă loc.
4.5. În cazul în care Clientul nu intră în posesia Produsului Comandat în momentul livrării, iar acest lucru nu se datorează vreunei culpe a Electrolux, Electrolux nu va rambursa costurile suportate de Client în legătură cu livrarea sau cu orice servicii comandate pentru a fi efectuate în momentul livrării către Client. În cazul în care Clientul dorește o nouă livrare a Produsului Comandat, Clientul trebuie să contacteze Serviciul de Asistenţă Clienţi al Electrolux. Electrolux își rezervă dreptul de a factura Clientului costul oricărei noi livrări și al serviciilor suplimentare comandate de Client, cum ar fi instalarea.
4.6. În cazul în care Clientul nu solicită o nouă livrare a Produsului Comandat sau o astfel de livrare nu este solicitată în termen de 14 (paisprezece) zile calendaristice de la prima încercare de livrare eșuată, Electrolux poate rezilia Contractul printr-o simplă notificare și fără costuri suplimentare sau vreo despăgubire datorată de Electrolux, cu excepţia rambursării preţului plătit de Client către Electrolux pentru Produsul Comandat, după caz, mai puţin orice costuri suportate de Electrolux ca urmare a returnării Produsului Comandat și/sau orice pierdere a valorii Produsului Comandat suferită de la prima încercare de livrare.
4.7. În cazul în care un Produs Comandat va fi livrat la domiciliu, Clientul este obligat să se asigure că are pardoselile, pereţii și pragurile protejate, cu precauţii suplimentare pentru pereţii și plafoanele din spaţii închise și că există cale liberă, fără obstacole pentru livrarea Produsului Comandat și pentru furnizarea oricăror servicii suplimentare comandate. Clientul înţelege, de asemenea, că prestatorii de servicii terţi ai Electrolux lucrează cu echipament de protecţie, cum ar fi încălţămintea de protecţie, din cauza mediului de lucru și pentru siguranţă. Electrolux sau orice terţă parte desemnată nu este responsabilă pentru niciun prejudiciu suferit care se datorează faptului că nu a fost asigurată de către Client o protecţie suficientă a oricăror suprafeţe sau dacă acest prejudiciu nu se datorează în alt mod neglijenţei sau culpei Electrolux sau a prestatorului de servicii terţ.
- SERVICII DE INSTALARE ȘI SERVICII SUPLIMENTARE
5.1. Instalarea Produsului Comandat va fi inclusă în Comandă numai dacă acest lucru este specificat în mod expres pe Site cu privire la Produsul Comandat sau dacă Clientul a cumpărat serviciul de instalare a Produsului Comandat prin adăugarea acestuia în Comandă. Serviciul de instalare va fi prestat în limita disponibilităţii și poate fi efectuat numai pentru anumite Produse, astfel cum se menţionează pe Site, în următoarele localitati: Ploiești, Câmpina, Pitești, Buzău, Târgoviște, Năvodari, Craiova, Timișoara, Arad, Deva, Petroșani, Cluj-Napoca, Oradea, Baia Mare, Brașov, Târgu Mureș, Focșani, Iași, Suceava, Galaţi, Brăila, Constanţa, Medgidia, Călărași, Slobozia, București și judeţul Ilfov.
Pentru produsele pe gaz instalarea costă 99,99 lei și se prestează în localităţile: Pitești, Brăila, Brașov, București, Buzău, Călărași, Constanţa, Sfântu Gheorghe, Târgoviște, Craiova, Galaţi, Giurgiu, Târgu Jiu, Slobozia, Slatina, Ploiești, Alexandria, Râmnicu Vâlcea, Focșani, Udeni-Zăvoi, Budeasa Mare, Budeasa Mică, Calotești, Gălăsești (Budeasa), Rogojina, Valea Mărului, Ceaușești, Oarja, Cătunași, Dealu Orașului, Dealu Viilor (Moșoaia), Dinculești, Gâlcești, Metofu, Păduroiu Din Deal, Păduroiu Din Vale, Poiana Lacului, Samara, Albeștii Pământeni, Albeștii Ungureni, Albota, Cerbu, Gura Văii, Mareș, Mozăcenii-Vale, Bascov, Brăileni, Glambocu, Mica, Prislopu Mic, Schiau, Valea Ursului, Bradu, Geamăna, Călinești, Ciocănești, Văleni-Podgoria, Vrănești, Podu Dâmboviţei, Domnești, Băila, Ciulniţa, Glâmbocata, Leordeni, Lerești, Voinești, Argeșelu, Mărăcineni, Drăghici, Furnicoși, Mihăești, Rudeni (Mihăești), Văcarea, Valea Popii (Mihăești), Bătrâni, Ciocănăi, Hinţești, Lăzărești (Moșoaia), Moșoaia, Smeura, Câmpulung, Curtea De Argeș, Noapteș, Costești, Colibași, Mioveni, Izvorani, Ștefănești, Stefăneștii Noi, Valea Mare-Podgoria, Viișoara, Zăvoi, Topoloveni, Rucăr, Costiţă, Schitu Golești, Valea Pechii, Mustăţești, Valea Uleiului, Vata, Vedea, Dobrotu, Gorganu, Micești, Cerbureni, Chiriţești (Suseni), Chiţani, Prodani, Zigoneni, Veţișoara, Băiculești, Budișteni, Cârciumărești, Valea Bradului, Argeșani, Stejari, Valea Lui Enache, Mănicești, Glâmbocata-Deal, Lăceni, Podu Broșteni, Clucereasa, Botarcani, Ţigănești, Valea Iașului, Uiasca, Babana, Merișani, Vâlcelele, Enculești, Valea Mare-Pravăţ, Mircea Vodă, Cazașu, Chișcani, Vărsătura, Făurei, Ianca, Tichilești, Baldovinești, Pietroiu, Vădeni, Urleasca, Perișoru, Lacu Sărat, Gara Ianca, Gropeni, Lisa, Pojorta, Beclean, Hurez, Bod, Colonia Bod, Bran, Predeluţ, Simon, Sohodol, Comana De Jos, Cristian, Dragus, Dumbrăviţa, Vlădeni, Halchiu, Satu Nou, Harman, Podu Oltului, Hoghiz, Mercheasa, Sona, Poiana Brașov, Codlea, Făgăraș, Săcele, Ghimbav, Predeal, Timisu De Jos, Râșnov, Rupea, Victoria, Tohanu Nou, Zărnești, Grid, Pârâu, Poiana Mărului, Lunca Calnicului, Prejmer, Berivoi, Iași, Recea, Săsciori, Săvăstreni, Sâmbăta De Sus, Staţiunea Climaterică Sâmbăta, Sânpetru, Sercaia, Vad, Bucium, Ohaba, Perșani, Șercăiţa, Șinca Veche, Șinca Nouă, Viștea De Jos, Voivodeni, Vulcan, Bunești, Crihalma, Sebeș, Ileni, Râușor, Toderiţa, Veneţia De Jos, Ucea De Jos, Olteţ, Cincu, Homorod, Mândra, Ucea De Sus, Viștea De Sus, Copăcel, Hârseni, Fișer, Crizbav, Mărgineni, Boholţ, Cuciulata, Timișu De Sus, Veneţia De Sus, Dejani, Moieciu De Jos, Calbor, Luţa, Feldioara, Fântâna, Jimbor, Pârâul Rece, Rodbav, Corbi, Rubla, Berca, Păclele, Pleșcoi, Răţești, Sătuc, Valea Nucului, Boldu, Sălcioara, Cârligu Mare, Cașota, Cotorca, Glodeanu-Silistea, Văcăreasca, Lipia, Sărata-Monteoru, Râmnicu Sărat, Valea Râmnicului, Pleșești (Berca), Cârligu Mic, Zorești, Mănăstirea Rătești, Ghergheasa, Joseni, Oreavul, Podgoria, Odaia Banului, Boboc, Poșta Câlnău, Dragoș Vodă, Dragalina, Modelu, Tonea, Fundulea, Drajna Nouă, Belciugatele, Ștefan Vodă, Olteniţa, Mitreni, Agigea, Cogealac, Lumina, Mihail Kogălniceanu, Năvodari, Ovidiu, Valu Lui Traian, Eforie Sud, Lazu, Cumpăna, Palazu Mare, Medgidia, Eforie Nord, Mamaia-Sat, Negru Vodă, Mamaia, Cuza Vodă, Târgu Secuiesc, Baraolt, Covasna, Sanzieni, Turia, Vârghiș, Biborţeni, Doboșeni, Ilieni, Bretcu, Lemnia, Băţanii Mici, Băţanii Mari, Arcuș, Imeni, Mănăstirea, Aninoasa, Viforâta, Baleni-Români, Baleni-Sârbi, Bezdead, Tunari, Brănești, Buciumeni, Dealu Mare, Bucșani, Habeni, Racoviţă, Răţoaia, Cristeasca, Crivăţu, Frasinu, Hodărăști, Ibrianu, Postârnacu, Crevedia, Dârza, Samurcași, Dărmănești, Mărginenii De Sus, Doicești, Burduca, Dragodana, Străoști, Dragomirești, Finta Mare, Gura Ocniţei, Ochiuri, Sacueni, Gura Sutii, Ghirdoveni, I. L. Caragiale, Lunguleţu, Serdanu, Moroeni, Pucheni, Moţăieni, Moreni, Priseaca, Cazaci, Ilfoveni, Nucet, Ocniţa, Berevoești, Fieni, Găești, Bela, Glodeni, Pucioasa, Bălănești, Colacu, Ghergani, Ghimpaţi, Mavrodin, Sabiești, Sălcuţa, Titu, Pietroșiţa, Pitaru, Potlogi, Vlăsceni, Răzvad, Valea Voievozilor, Bădeni, Brebu, Piatra, Runcu, Șotânga, Teiș, Colanu, Dumbrava, Matraca, Ulmi, Bungetu, Văcărești, Valea Mare, Vulcana-Pandele, Săteni, Costișata, Valea Morii, Cuparu, Finta Veche, Adânca, Cucuteni, Diaconești, Miculești, Stănești, Ferestre, Lăculeţe-Gară, Pucioasa-Sat, Podu Cristinii, Sperieţeni, Bechinești, Dobrești, Toculești, Mija, Brăteștii De Jos, Ciocănari, Movila (Niculești), Niculești, Crăciunești, Frasin-Vale, Glod, Fusea, Hagioaica, Șuţa Seacă, Gura Vulcanei, Simnicu De Jos, Ghercești, Simnicu De Sus, Malu Mare, Preajba, Urechești, Bradești, Tatomirești, Cârcea, Coșoveni, Isalniţa, Bodăiești, Melinești, Mischii, Mlecănești, Mofleni, Popoveni, Filiași, Balta Verde, Podari, Motoci, Livezi, Făcăi, Independenţa, Liești, Tecuci, Munteni, Șiviţa, Tătarca, Tulucești, Costi, Odaia Manolache, Vânători, Frunzeasca, Negrea, Șendreni, Tudor Vladimirescu, Bacu, Remuș, Mihăilești, Drăgănescu, Novaci, Fântânele, Șomănești, Sterpoaia, Bălești, Ceauru, Cornești, Rasova, Tămășești, Balteni, Moi, Poiana-Seciuri, Pojaru, Valea Pojarului, Căpreni, Câlcești, Godinești, Pârâu De Pripor, Busuioci, Hurezani, Totea De Hurezani, Frătești, Lelești, Rasoviţa, Mătăsari, Dragoeni, Iezureni, Polata, Preajba Mare, Ursaţi, Bumbești-Jiu, Curtișoara, Rovinari, Târgu Cărbunești, Ticleni, Jiltu, Murgești, Strâmba-Jiu, Curpen, Ciorari, Spahii, Turburea, Rugi, Turcinești, Andreești, Bobaia, Peșteana-Jiu, Vlăduleni, Bărbătești, Cionti, Cetatea, Cornetu, Drăguţești, Pârâu De Vale, Tetila, Turceni, Alexeni, Stoina, Cartiu, Vladimir, Celei, Costeni, Gornoviţa, Isvarna, Pocruia, Tismana, Topești, Vâlcele, Vânăta, Cocorova, Bustuchin, Pegeni, Brădet, Gârbovu, Cocoreni, Socu, Brătești, Valea Viei, Obreja, Groșerea, Musculești, Dealu Spirei, Arjoci, Frasin, Valea Deșului, Motorgi, Iași-Gorj, Lupoaia, Dobriţa, Pârvulești, Vălari, Manasia, Fetești-Gară, Bora, Slobozia Nouă, Urziceni, Amara, Ţăndărei, Zurbaua, Voluntari, Vidra, Vârteju, Ţegheș, Tamași, Ștefăneștii De Sus, Stefăneștii De Jos, Sintești, Sindriliţa, Roșu, Pruni, Popești-Leordeni, Petrești, Periș, Pantelimon, Otopeni, Ostratu, Ordoreanu, Mogoșoaia, Manolache, Jilava, Glina, Găneasa, Fundeni, Dumitrana, Dudu, Dragomirești-Vale, Dragomiresti-Deal, Dobroești, Dimieni, Dârvari, Creţuleasca, Creţești, Cozieni, Corbeanca, Copăceni, Clinceni, Ciorogârla, Chitila, Chiajna, Cernica, Căţelu, Căldăraru, Buriaș, Buftea, Bragadiru, Alunișu, 1 Decembrie, Leotești, Mirila, Bărăști, Colonești, Navargeni, Oteștii De Jos, Iancu Jianu, Caracal, Cireașov, Balș, Drăgănești-Olt, Potcoava, Potcoava-Fălcoeni, Bircii, Piscani, Scornicești, Cocorăști, Doba, Pleșoiu, Șerbănești, Șerbăneștii De Sus, Slătioara, Mărunţei, Cepești, Cungrea, Valea Merilor, Belgun, Guești, Comani, Sinești, Bătăreni, Salcia, Corabia, Oteștii De Sus, Șoimari, Ghighiu, Cherba, Mărunţiș, Urlaţi, Stejaru, Aricestii Rahtivani, Buda (Aricestii Rahtivani), Târgșoru Nou, Bălţești, Bănesti, Urleta, Bărcănești, Pușcași, Românești, Tătărani, Berceni, Cartierul Dâmbu, Cătunu (Berceni), Corlătești, Blejoi, Ploieștiori, Ţânţăreni, Bătești, Brazii De Sus, Negoiești, Popești (Brazi), Bucov, Chiţorani, Pleașa, Valea Orlei, Ceptura De Jos, Cornu De Jos (Cornu), Cornu De Sus (Cornu), Ditești, Filipeștii De Pădure, Minieri, Brătășanca, Filipeștii De Târg, Mărginenii De Jos, Cap Roșu, Cătina, Florești, Novăcești, Făgetu, Gura Vitioarei, Iordăcheanu, Plavia, Lipănești, Șipotu, Iazu, Măgurele, Coada Izvorului, Mănești, Zalhanaua, Câmpina, Azuga, Băicoi, Dâmbu, Liliești, Schela, Ţintea, Tufeni, Boldesti-Scăeni, Seciu, Breaza De Jos, Breaza De Sus, Gura Beliei, Podu Vadului, Bușteni, Poiana Ţapului, Comarnic, Ghiosești, Podu Lung, Poiana, Posada, Plopeni, Sinaia, Valea Pietrei, Vălenii De Munte, Cocosești, Găgeni, Păulești, Păuleștii Noi, Gâlmeia, Hârsa, Nisipoasa, Plopu, Bobolia, Poiana Câmpina, Drăgăneasa, Proviţa De Jos, Plaiu (Proviţa De Sus), Proviţa De Sus, Mislea, Scorţeni, Șurani, Stâncești, Strejnicu, Târgșoru Vechi, Zahanaua, Buștenari, Arva, Valea Călugărească, Valea Mantei, Valea Ursoii, Albești-Muru, Albești-Paleologu, Vadu Părului, Nedelea, Stoenești, Izești, Moara Nouă, Brazii De Jos, Gornet, Poiana Copăceni, Mocești, Zamfira, Coada Malului, Valea Târsei, Arioneștii Noi, Orzoaia De Jos, Orzoaia De Sus, Valea Bobului, Valea Nucetului, Păcureţi, Pietrișu, Răgman, Rachieri, Valea Largă, Valea Nicovani, Valea Poienii, Rotari, Curmătura, Slavu, Ceptura De Sus, Șoimești, Ezeni, Arioneștii Vechi, Bărzila, Coslegi, Pantazi, Radila, Băltiţa, Drajna De Jos, Vitioara De Sus, Doftana, Turnu Măgurele, Jijila, Isaccea, Măcin, Bujoreni, Arsanca, Buleta, Govora, Gurișoara, Negreni, Scărișoara, Vulpuești, Drăgășani, Copăcelu, Râureni, Stolniceni, Băbeni, Prajila, Olănești, Bălcești, Căciulata, Călimanești, Jiblea Nouă, Jiblea Veche, Păușa, Gura Suhașului, Păușești-Măglași, Ulmeţel, Valea Cheii, Vlăduceni, Călina, Prundeni, Zavideni, Priporu, Vladesti, Francesti, Poenari, Troian, Pietrari, Livadia, Stuparei, Cheia, Zatreni, Zlatarei, Barbuceni, Malu Alb, Malu Vartop, Olteni, Dealu Malului, Capu Dealului, Padureţu, Români, Cotești, Goleștii De Sus, Adjudu Vechi, Adjud, Mărășești, Ceardac, Slobozia Ciorăști, Golești, Câmpineanca, Budești, Doaga, Odobești.
5.2. Serviciul de instalare va fi prestat printr-o deplasare separată de livrarea la domiciliu de către Electrolux sau de către un furnizor de servicii terţ desemnat de Electrolux. Electrolux sau o terţă parte desemnată va contacta Clientul după plasarea Comenzii pentru a stabili o Programare în vederea instalării Produsului Comandat. Orice anulare sau reprogramare de către Client a unei Programări pentru instalare trebuie să fie făcută cu cel puţin 2 zile lucratoare înainte de ora programată a instalării. Clientul va contacta Serviciul de Asistenţă Clienţi al Electrolux în cazul în care dorește să anuleze sau să reprogrameze o Programare pentru instalare.
5.3. Clientul confirmă că are cunoștinţă de faptul că se pot aplica anumite condiţii, cerinţe și/sau restricţii la cumpărarea de către acesta a unui serviciu de instalare sau a unui Produs care include instalarea de către Electrolux sau de către o terţă parte desemnată. Informaţii detaliate despre cerinţele de instalare aplicabile în funcţie de tipul Produsului pot fi găsite aici https://www.electrolux.ro/overlays/servicii-magazin-online/ și în secţiunea „Întrebări frecvente” din platforma de Asistenţă online a site-ului Electrolux România, iar informaţii suplimentare pot fi furnizate, de asemenea, în timpul procesului de finalizare a comenzii la comandarea unui Produs sau de către instalator înainte de începerea oricărui serviciu de instalare. Clientul se angajează să respecte aceste condiţii, cerinţe și/sau restricţii suplimentare. În cazul unui conflict, aceste condiţii și/sau restricţii speciale vor prevala asupra prezentelor Condiţii.
5.4. Electrolux nu prestează servicii de instalare pentru hote de bucătărie. De asemenea, Electrolux nu prestează serviciul de suprapunere a uscătorului de rufe deasupra mașinii de spălat rufe.
5.5. Sub rezerva Secţiunilor 5.1 – 5.3, următoarele condiţii se vor aplica oricărui serviciu de instalare prestat de
Electrolux sau o terţă parte desemnată:
5.5.1. Electrolux poate desemna și autoriza o terţă parte să efectueze serviciul de instalare. Clientul confirmă că este de acord cu faptul că Electrolux poate să partajeze informaţiile necesare pentru instalarea Produsului Comandat furnizate de Client cu terţul desemnat de Electrolux pentru efectuarea serviciului de instalare, în conformitate cu Politica de Confidenţialitate a Electrolux.
5.5.2. Electrolux sau terţa parte desemnată va contacta Clientul pentru a stabili o Programare pentru efectuarea serviciului de instalare. Clientul este de acord să permită instalatorului să viziteze spaţiul său și să efectueze serviciul de instalare.
5.5.3. Instalarea va avea loc numai dacă este prezentă o persoană în spaţiul desemnat în cadrul Programării care să îi permită intrarea în spaţiu. Instalatorul nu va aștepta după ora stabilită pentru Programare, după acesta oră Clientul fiind nevoit să contacteze Serviciul de Asistenţă Clienţi al Electrolux pentru a stabili o nouă Programare pentru instalare, caz în care Electrolux nu va rambursa costurile suportate de client în legătură cu prima Programare pentru instalare.
5.5.4. Clientul este responsabil să se asigure că Produsul Comandat se potrivește în locul prevăzut și că furtunurile și cablurile, după caz, sunt suficiente pentru priza pregătită. Instalarea are loc întotdeauna la racordurile de ieșire existente pentru electricitate și, dacă este cazul, pentru apă și canalizare. Clientul este, de asemenea, responsabil să se asigure că la momentul instalării și după cum va fi nevoie, în funcţie de Produsul Comandat, există racordare la electricitate și/sau conexiune internet disponibilă, precum și alimentare cu apă.
5.5.5. Instalarea electrică se efectuează numai la priza electrică / la blocul de borne cu tensiunea prevăzută pentru produs. Instalarea se efectuează cu cablul produsului care vine cu Produsul Comandat sau cu cablul electric al vechiului produs, dacă acesta este considerat de Electrolux sau de terţul desemnat ca fiind în stare bună. Mutarea prizelor electrice sau montarea unor prize noi nu este inclusă în serviciu.
5.5.6. Serviciile de instalare nu includ nicio formă de lucrări de tâmplărie sau contrucţii, cum ar fi efectuarea găurilor în dulapuri sau efectuarea găurilor în pereţi.
5.5.7. În cazul în care Electrolux sau instalatorul terţ desemnat consideră că lucrarea care presupune racordarea la instalaţia electrică poate fi considerată periculoasă sau se abate de la legile și reglementările aplicabile, poate provoaca daune persoanelor și / sau mediului sau nu este considerată adecvată din alt punct de vedere, instalatorul are obligaţia de a nu continua prestarea serviciului.
5.5.8. În cazul în care instalatorul nu efectuează un serviciu de instalare sau acest serviciu trebuie întrerupt, din cauza (i) faptului că Clientul nu a respectat cerinţele de instalare pentru Produsul Comandat furnizate Clientului în prezentele Condiţii, pe Site sau în orice moment înainte de începerea serviciului de instalare sau (ii) oricărei alte interferenţe sau oricărui alt impediment la locaţia desemnată, care nu se datorează vreunei greșeli sau neglijenţe din partea Electrolux sau a terţului desemnat, Clientul va trebui să stabilească o nouă Programare la un cost suplimentar, conform înţelegerii dintre Client și Electrolux sau instalator, după caz. Acest lucru se aplică și în cazul în care prima instalare a fost inclusă în preţul Produsului Comandat.
5.5.9. Clientul are dreptul de a solicita reinstalarea Produsului Comandat, în cazul în care serviciul de instalare prestat nu a fost realizat în conformitate cu drepturile sale legale. Electrolux își rezervă dreptul de a inspecta și verifica o astfel de cerere. În cazul în care problema rezultă din (i) orice instrucţiuni (de instalare) furnizate de către Client care au fost contrare instrucţiunilor Electrolux sau ale instalatorului, (ii) utilizarea necorespunzătoare, neglijenţa, deteriorarea fizică, manipularea neadecvată sau reglarea incorectă sau (iii) uzură normală, Electrolux își rezervă dreptul de a refuza acordarea unei rambursări către Client sau de a solicita despăgubiri de la Client în cazul în care serviciul de instalare a fost totuși efectuat de două ori. În cazul în care Clientul este un Consumator, acest lucru nu afectează drepturile legale ale Consumatorului. În cazul în care se acordă o rambursare, Electrolux va procesa această cerere în cel mai scurt timp posibil și, în orice caz, în termen de 14 (paisprezece) zile de la data la care Clientul a primit confirmarea dreptului său la rambursare. Cu excepţia cazului în care se convine altfel, rambursarea se va face, în mod normal, prin aceeași metodă de plată utilizată iniţial de către Client la cumpărarea produsului Comandat.
5.5.10. În cazul în care un Consumator dorește să își folosească dreptul de retragere prevăzut în Secţiunea 10 și să returneze un Produsul Comandat care a fost instalat de Electrolux, Electrolux va putea acorda asistenţă tehnică telefonică pentru deconectarea produsului Comandat în legătură cu returnarea sau in cazul în care Produsul Comandat a fost instalat de către Consumator, Produsul va trebui să fie deconectat de către Consumator și pe cheltuiala sa. Același lucru este valabil și în cazul în care un Consumator dorește să schimbe un Produsu instalat în cadrul perioadei de retragere. Electrolux nu presteaza servicii de dezinstalare pentru Produsele achizitionate.
5.5.11. În cazul instalării produselor pe gaz dacă presiunea nu corespunde cu normele de funcţionare a produsului, clientul va trebui să facă solicitare la distribuitorul de gaz pentru aducerea presiunii în parametri corespunzători. După ce presiunea este adusă în parametri, echipa va reveni pentru instalarea produsului. În cazul în care clientul refuză chemarea distribuitorului de gaz pentru a aduce în parametri presiunea gazului, instalarea nu se va efectua, iar suma plătită pentru serviciul de instalare nu se va returna.
5.5.12. Daca in termen de maxim 60 zile calendaristice, Consumatorul nu a beneficiat de serviciul de instalare din cauze neimputabile Electrolux (ex: mobila nu este gata, persoana nu este in tara etc), Consumatorul pierde dreptul de a beneficia de serviciul de instalare.
5.6. Pentru anumite Produse, Clienţii pot cumpăra servicii suplimentare de pe Site, cum ar fi condiţii speciale de livrare. Astfel de servicii suplimentare pot face obiectul unor termeni și condiţii generale specifice care, în respectivul caz, vor fi publicate și puse la dispoziţia Clientului înainte ca acesta să plaseze o Comandă.
- TRANSPORTUL PRODUSULUI VECHI LA RECICLARE
6.1. În legătură cu livrarea la domiciliu a unui Produs Comandat, Electrolux sau terţul desemnat are posibilitatea de a asigura transportul produsului vechi de același tip și dimensiune cu Produsul Comandat pentru reciclarea ecologică, dacă un astfel de serviciu de transport a fost inclus în Comanda Clientului care a fost acceptată de Electrolux.
6.2. Pentru ca Electrolux sau terţul desemnat să poată efectua serviciul de transport, produsul vechi trebuie să fie îndepărtat și deconectat și, dacă este necesar, dezgheţat și golit de apă. De asemenea, vechiul produs trebuie să fie deconectat de la electricitate, apă și canalizare. Produsul vechi va fi deconectat și curăţat de către client pe cheltuiala sa. Clientul trebuie, de asemenea, să mute Produsul într-un loc sigur în vederea colectării.
6.3. Transportul unui produs vechi la reciclare poate fi asigurat numai în corelare cu livrarea la domiciliu a unui Produs nou Comandat în baza unei Programări, acest serviciu neputand fi cumpărat separat. Acest lucru este valabil chiar dacă Clientul a comandat instalarea Produsul nou Comandat care va avea loc la o dată ulterioară livrării produsului Comandat. În cazul în care transportul unui produs vechi nu este posibil din culpa Clientului, de exemplu, dacă Clientul nu a respectat oricare dintre cerinţele prevăzute în Secţiunea 6.2 sau dacă produsul vechi nu este de același tip sau dimensiune cu Produsul Comandat, Electrolux își rezervă dreptul de a nu presta serviciul de transport comandat.
- PREŢURILE PRODUSELOR ȘI SERVICIILOR
7.1. Toate preţurile Produselor sau ale serviciilor suplimentare sunt cele menţionate pe Site și includ taxele aplicabile. Cu excepţia cazului în care se indică altfel pe Site sau în timpul procesului de finalizare a comenzii, preţurile nu includ costurile de livrare, care sunt indicate separat pe Site. Preţurile pot fi modificate în orice moment, dar aceste modificări nu vor afecta Comenzile care au fost deja plasate de către Client, iar Clientul a primit o Confirmare a Comenzii prin e-mail în condiţiile prevăzute la art. 3.2.
7.2. În cazul în care orice informaţie despre preţuri de pe Site nu este corectă și acest lucru a fost cunoscut sau, din cauza caracterului evident al informaţiei inexacte, ar fi trebuit să fie cunoscut de către Client, Electrolux își rezervă dreptul, conform înţelegerii dintre Electrolux și Client, fie să actualizeze Comanda cu preţul corect, fie să anuleze Comanda printr-o simplă notificare și fără costuri suplimentare și fără ca Electrolux să datoreze vreo despăgubire, cu excepţia rambursării preţului plătit de Client către Electrolux pentru Produsul Comandat.
7.3. Preţurile pentru serviciile de livrare sau de instalare sunt stabilite pornind de la premisa că aceste servicii pot fi executate în condiţii standard. În cazul în care accesul la locul de livrare este dificil din motive ce ţin, cu titlu exemplificativ, dar fără a se limita la acestea, de prezenţa unor porţi, căi de acces înguste, restricţii de circulaţie pentru vehiculele grele, dimensiuni reduse ale lifturilor, absenţa lifturilor sau a ascensoarelor în cazul livrărilor la etajele superioare, la preţul pentru livrare sau instalare se poate adăuga un cost suplimentar care urmează să fie convenit în prealabil de către Client și Electrolux sau terţul desemnat responsabil cu prestarea serviciului. În cazul în care nu se poate ajunge la un acord, Produsul Comandat va rămâne în posesia Electrolux, a transportatorului sau a instalatorului desemnat. În acest caz, Electrolux își rezervă dreptul de a se retrage din Contract printr-o simplă notificare și fără costuri suplimentare și fără ca Electrolux să datoreze vreo despăgubire, cu excepţia rambursării preţului plătit de Client către Electrolux pentru Produsul Comandat, după caz, mai puţin orice costuri suportate de Electrolux și/sau pierderea de valoare a produsului Comandat suferită de Client la prima încercare de livrare. De asemenea, Electrolux nu va rambursa niciun cost legat de livrarea sau instalarea Produsului Comandat sau orice servicii suplimentare comandate de Client care erau programate să aibă loc la momentul livrării și/sau instalării produsului Comandat, după caz.
- PLATĂ
8.1. Plata este limitată la opţiunile furnizate pe Site și include principalele carduri de plată (Maestro, MasterCard și Visa).
8.2. Angajamentul de plată dat prin intermediul unui card de plată este obligatoriu. Prin comunicarea informaţiilor de pe cardul său de plată, Clientul autorizează Electrolux să debiteze de pe cardul său de plată suma corespunzătoare preţului total al Comenzii cu toate costurile incluse.
8.3. În acest scop, Clientul confirmă că este titularul cardului de plată care urmează să fie debitat și că numele de pe cardul de plată este într-adevăr numele Clientului. Clientul va furniza Electrolux acele informaţii referitoare la cardul de plată care sunt necesare pentru ca tranzacţia să fie efectuată cu succes.
8.4. În cazul în care plata este efectuată prin intermediul cardului de plată, banii vor fi rezervaţi în momentul plasării Comenzii, cu condiţia ca tranzacţia să fie aprobată, iar o Confirmare a Comenzii va fi trimisă pe adresa de e-mail a Clientul. Cardul de plată va fi debitat în momentul în care Produsele Comandate sunt gata de livrare către Client.
8.5. Electrolux va implementa toate mijloacele pentru a asigura confidenţialitatea și securitatea datelor transmise pe Site.
- TIMBRU VERDE
9.1. Pentru toate Produsele Comandate care sunt clasificate ca fiind echipamente electrice sau electronice noi în conformitate cu Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 5/2015 privind deșeurile de echipamente electrice și electronice, Clientul va plăti timbrul verde (inclusiv TVA) ca și contribuţie pentru colectarea, tratarea și reciclarea deșeurilor de echipamente electrice și electronice. Timbrul verde (TVA inclus) este inclus în preţul Produsului Comandat, iar valoarea timbrului verde care trebuie plătit depinde de costurile relevante de gestionare a deșeurilor pentru Produsul cumpărat.
9.2. În cazul în care un Produs supus plăţii timbrului verde este oferit Clientului fără costuri, Electrolux va fi responsabil pentru plata timbrului verde în locul Clientului.
- DREPTUL DE RETRAGERE
10.1. Conform Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, cu modificările și completările ulterioare, Consumatorul are la dispoziţie un termen de 14 (paisprezece) zile calendaristice de la data intrării în posesia Produsului Comandat, pentru a-și exercita dreptul de retragere fără a fi nevoit să motiveze o astfel de decizie. În cazul în care Produsele Comandate sunt livrate prin tranșe separate, dar fac parte din aceeași Comandă, perioada de retragere de 14 (paisprezece) zile calendaristice se calculează de la data primirii ultimului Produs Comandat. Profesionistul (persoana juridica) nu beneficiaza de dreptul de retragere confrom OUG 24.2014.
10.2. În cazul în care Consumatorul își exercită dreptul de retragere, Electrolux va rambursa toate plăţile primite de la Consumator în legătură cu Produsul Comandat, inclusiv preţul și costurile livrării iniţiale. Cu toate acestea, în cazul în care Consumatorul a ales o livrare expres sau o altă metodă specială de livrare pentru livrarea iniţială, Electrolux va rambursa doar costurile corespunzătoare unei livrări standard pe baza Produsului Comandat. În cazul în care Consumatorul a comandat mai multe Produse și doar o parte din Produsele Comandate sunt returnate de către Consumator, Electrolux nu va rambursa costurile de livrare în măsura în care aceste costuri de livrare ar fi fost aceleași dacă Consumatorul ar fi comandat doar Produsul care nu este returnat. În plus, Electrolux poate reţine acea parte din plata iniţială care corespunde pierderii de valoare cauzată de manipularea Produsului Comandat de către Consumator care depășește ceea ce este necesar pentru a verifica natura, caracteristicile și funcţionarea Produsului Comandat. Consumatorul confirmă că recunoaște că Produsele care sunt consumabile (ex: solutiile de curatat, filtrele si saci pentru aspirator, filtrele pentru purificatoare, filtrele pentru hote) pot să își fi piardă întreaga valoare în cazul în care sunt desigilate, caz în care Electrolux nu va rambursa preţul acelor produse. Consumatorul declară că acceptă și întelege faptul că produsele electrocasnice trebuie igienizate și curătate pentru a putea fi returnate, în caz contrar Electrolux va refuza produsul și va fi expediat către consumator pe cheltuiala acestuia. În cazul în care, la livrare, Produsul Comandat a fost instalat de Electrolux sau de o terţă parte desemnată, iar această instalare a fost solicitată și acceptată în mod expres de către Consumator pentru a fi efectuată înainte de sfârșitul perioadei de retragere de 14 (paisprezece) zile calendaristice, Electrolux va reţine costurile de instalare plătite de către Consumator. Același lucru este valabil pentru orice alt serviciu comandat de Consumator, a cărui prestare a fost solicitată și acceptată în mod expres de către Consumator înainte de expirarea perioadei de retragere de 14 (paisprezece) zile și care, în caz contrar, ar fi fost acoperit de dreptul de retragere al Consumatorului. Pentru evitarea oricărui dubiu, Consumatorul acceptă și confirmă în mod expres că solicitarea sa privind efectuarea serviciilor de instalare înainte de expirarea perioadei de retragere de 14 (paisprezece) zile calendaristice duce la pierderea dreptului de retragere în ceea ce privește furnizarea acestora, odată ce aceste servicii au fost efectuate în termenul specificat.
10.3. Dreptul de retragere poate fi exercitat prin trimiterea unei notificări către Electrolux prin poștă la următoarea adresă Bdul Aviatorilor, nr. 41, et. 1, sect. 1, București, România sau prin e-mail shop@electrolux.ro. De asemenea, Consumatorul poate contacta Serviciul de Asistenţă Clienţi al Electrolux prin serviciul de mesagerie instant sau telefonic, folosind datele de contact furnizate pe Site. Această notificare poate fi făcută fie prin furnizarea către Electrolux a unui formular de retragere completat, inclus ca Anexă la aceste Condiţii și disponibil și aici: https://www.electrolux.ro/siteassets/regional-assets/emea/romania/webshop/formular-retur-magazin-online-electrolux.pdf, fie prin transmiterea oricărei alte declaraţii explicite a deciziei sale de retragere din Contract.
10.4. În caz de retragere, Consumatorul returnează Produsele Comandate în termen de cel mult 14 (paisprezece) zile calendaristice de la comunicarea deciziei sale de retragere.
10.5. Pentru Produsele Comandate livrate prin Programare, Consumatorul trebuie să contacteze Electrolux pentru a conveni asupra unei date pentru ridicarea Produselor Comandate. Colectarea este disponibilă numai de la adresa de livrare iniţială. În cazul în care Produsul Comandat care se returnează a fost instalat, Consumatorul va trebui să deconecteze și să pregătească Produsul Comandat pentru returnare înainte de colectare, pe cheltuiala sa, cu excepţia cazului în care un reprezentant autorizat al Electrolux și Consumatorul au convenit altfel.
10.6. Produsele Comandate livrate prin alte mijloace decât în baza unei Programări vor fi returnate de către Consumator la următoarea adresă: DSV SOLUTIONS, CTPark Bucharest West, Clădirea BUW16, Drive-in L, rampe 76-81, 087015, Bolintin-Deal, Giurgiu. Pentru a păstra integritatea Produselor în timpul transportului, se recomandă ca Consumatorul să păstreze ambalajul original și ca acesta să fie utilizat la returnarea Produselor.
10.7. Riscul de transport al Produsului Comandat rămâne în sarcina Consumatorului până la primirea acestuia de către Electrolux sau de către o terţă parte desemnată și angajată de Electrolux pentru ridicarea Produsului Comandat. Prin urmare, este responsabilitatea Consumatorului să se asigure că Produsul Comandat returnat este protejat în timpul transportului prin utilizarea unui ambalaj adecvat în funcţie de tipul de Produs.
10.8. Electrolux va rambursa Consumatorului sumele achitate în termen de 14 (paisprezece) zile calendaristice de la data la care este informat de decizia Consumatorului de a-și exercita dreptul de retragere. Cu toate acestea, Electrolux poate să reţină rambursarea până în momentul în care Electrolux primește Produsul Comandat returnat sau până în momentul în care Consumatorul furnizează dovada faptului că a returnat Produsul Comandat sau până în momentul în care Electrolux ridică Produsul Comandat, oricare dintre acestea intervine mai devreme. Rambursarea se va face prin aceeași metodă de plată utilizată de Consumator pentru a plăti Produsele Comandate.
10.9. Dreptul de retragere prevăzut în prezenta Secţiune. nu se va aplica în cazul:
10.9.1. Livrării de Produse care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau de igienă, dacă sunt desigilate de către Consumator după livrare, sau care, după livrare, sunt amestecate în mod inseparabil cu alte articole;
10.9.2. Livrării de produse fabricate conform specificaţiilor Consumatorului sau personalizate în mod clar;
10.9.3. Livrării de produse care pot să se deterioreze sau să expire rapid;
10.9.4. Reparaţiilor urgente sau lucrărilor de întreţinere solicitate în mod expres de către Consumator pentru a fi efectuate de Electrolux sau de o terţă parte desemnată;
10.9.5. Unui serviciu de instalare sau oricărui alt serviciu comandat de Consumator care a fost executat în totalitate, iar Consumatorul a acceptat ca executarea acestui serviciu să înceapă înainte de expirarea perioadei de retragere de 14 (paisprezece) zile calendaristice.
10.10 Diminuarea valorii Bunurilor returnate
Deoarece, în cazul vânzărilor la distanță Consumatorul nu are posibilitatea de a verifica Bunurile înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage din contract. Din același motiv, Consumatorului i se permite să testeze și să verifice Bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a Bunurilor.
Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a Bunurilor, Consumatorul trebuie să le manipuleze și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real. De exemplu: Cumparatorul trebuie doar să probeze un articol de îmbrăcăminte, nu să îl poarte la diverse ocazii.
Consumatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii Bunurilor care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării Bunurilor.
In cazul in care Consumatorul își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat Bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestora, Consumatorul este responsabil pentru eventuala diminuare a valorii Bunurilor.
Bunurile returnate ce prezinta urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se accepta retur numai dupa aducerea lor la conformitate, implicand costurile de igienizare, cosmetizare, reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea vânzării ca produs Recondiționat / Resigilat. Valorea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit.
Orice diminuare a valorii Bunurilor rezultata din manipularea acestora altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării Bunurilor este in responsabilitatea Consumatorului. Pentru claritate, din pretul total al Bunului returnat, Vanzatorul va retine o suma de bani ce reprezinta diminuarea valorii Bunului in proportie de 5%-50% din valoarea initiala a Bunului, dupa caz. Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicata Consumatorului dupa receptionarea Bunurilor returnate.
- CONFORMITATE, GARANŢIE ȘI CERERI ÎN BAZA GARANŢIEI
11.1. Clientul trebuie să inspecteze și să examineze Produsul Comandat imediat după recepţie și să verifice dacă calitatea și cantitatea corespund cu cele convenite prin contract. Orice reclamaţie privind neconformitatea cantitativă sau pentru defecte vizibile (de genul zgârieturilor, desprinderilor mecanice ale emailului sau vopselei, decolorărilor, deformărilor, rupturilor elementelor demontabile sau nedemontabile) va fi notificată în scris către Electrolux într-un termen rezonabil de la momentul în care respectiva neconformitate a fost descoperită. Pentru Clienţii comerciali, o reclamaţie făcută în termen de 2 (două) zile lucrătoare de la momentul în care Produsul Comandat a fost livrat va fi considerată ca fiind făcută într-un termen rezonabil, iar pentru Consumatori, o reclamaţie făcută în termen de 2 (două) luni de la momentul în care Consumatorul a descoperit defecţiunea va fi întotdeauna considerată ca fiind făcută într-un termen rezonabil. Orice astfel de reclamaţie trebuie să fie făcută în scris și trebuie să includă informaţii detaliate în mod rezonabil, insotite de clisee foto relevante, cu privire la Produsul Comandat și la defectele pentru care Clientul formulează reclamaţia. Acest lucru nu afectează drepturile legale ale unui Consumator.
Garanţia legală pentru consumatori
11.2. Electrolux are obligaţia legală de a furniza Produsul Comandat în conformitate cu prevederile Contractului și toate Produsele oferite și vândute pe Site sunt acoperite de garanţia legală de conformitate conform OuG nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vanzare de bunuri, aprobata prin Legea nr. 205/2023. O reclamaţie cu privire la faptul că un Produs Comandat este defect în conformitate cu OuG nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vanzare de bunuri, aprobata prin Legea nr. 205/2023 poate fi făcută în termen de maxim 2 (doi) ani de la data livrării Produsului Comandat.
11.3. În cazul în care Consumatorul dorește să reclame că un Produs Comandat este defect, acesta trebuie să informeze Electrolux în acest sens într-un termen rezonabil de la momentul în care Consumatorul a descoperit sau ar fi trebuit să descopere defectul. Notificarea transmisă în termen de 2 (două) luni de la descoperirea defectului de către Consumator va fi întotdeauna considerată ca fiind în termen. Consumatorul trebuie să demonstreze că Produsul Comandat a fost achiziţionat de la Electrolux și când a avut loc achiziţia, de preferinţă prin intermediul Confirmării Comenzii și a dovezii de cumpărare. În cazul în care, la depunerea unei reclamaţii, se dovedește că nu există niciun defect al Produsului Comandat care să intre în sfera de răspundere a Electrolux în conformitate cu legislaţia aplicabilă, Electrolux are dreptul la despăgubiri pentru costurile inspecţiei ocazionate de reclamaţie. Electrolux sau o terţă parte desemnată va informa în prealabil Consumatorul cu privire la orice astfel de costuri.
11.4. În cazul în care un Produs Comandat este defect și acest lucru intră în sfera de aplicare a obligaţiilor legale ale Electrolux, Consumatorul are dreptul de a obţine remedierea defectului prin reparare sau prin furnizarea unui Produs Comandat fără defecte. Electrolux va efectua remedierea în modalitatea solicitată de Consumator, cu excepţia cazului în care modalitatea de remediere este nerezonabilă, luând în considerare gravitatea defectului, valoarea pe care ar fi avut-o Produsul dacă nu ar fi prezentat defectul și dacă celelalte angajamente ar putea fi îndeplinite la un cost substanţial mai mic pentru Electrolux sau fără inconveniente substanţiale pentru Consumator. În cazul în care repararea sau furnizarea unui Produs fără defecte nu ar fi posibilă sau nu poate avea loc într-un termen rezonabil de la depunerea reclamaţiei de către Consumator, Consumatorul poate alege între anularea cumpărării sau primirea unei reduceri de preţ.
11.5. Deteriorarea Produsului Comandat sau a unei părţi a Produsului Comandat ca urmare a uzurii normale, precum și a întreţinerii normale a Produsului Comandat și a oricăror accesorii și consumabile nu este acoperită de garanţia legală prevăzută în prezenta Secţiune 11, cu excepţia cazului în care aceasta se datorează lipsei de conformitate.
11.6. De asemenea, garanţia legală nu se aplică în cazul în care deteriorarea sau defectul Produsului Comandat este rezultatul:
11.6.1. Utilizării abuzive sau necorespunzătoare a Produsului Comandat, contrar prevederilor manualului de utilizare și/sau instrucţiunilor de pe ambalajul Produsului Comandat, inclusiv utilizării Produsului Comandat în alte scopuri decât cele pentru care a fost creat;
11.6.2. Unui accident sau unui alt efect extern;
11.6.3. Întreţinerii preventive necorespunzătoare a Produsului Comandat;
11.6.4. Schimbării sau modificării Produsului Comandat care poate duce la deteriorarea produsului Comandat sau poate face ca produsul Comandat să nu mai funcţioneze conform scopului pentru care a fost creat;
11.6.5. Instalării sau depozitării incorecte a Produsului Comandat;
11.6.6. Reparării, modificării sau service-ul Produsului Comandat efectuate de către orice personal de serviciu neautorizat sau montării altor piese decât cele originale.
Cum se face o reclamaţie
11.7. Consumatorul poate contacta Electrolux pentru a aranja returnarea sau ridicarea sau cu privire la orice plângere sau reclamaţie în baza garanţiei legale sau a oricărei garanţii comerciale suplimentare care ar putea fi aplicabilă, fie prin poștă la Bdul Aviatorilor, nr. 41, et. 1, sect. 1, București, România, fie prin e-mail la shop@electrolux.ro, fie contactând Serviciul de Asistenţă Clienţi al Electrolux prin serviciul de mesagerie instant sau telefonic, folosind datele de contact furnizate pe Site. Electrolux va confirma orice cerere, reclamaţie sau plângere în termen de 2 (două) zile lucrătoare și va încerca să o rezolve în cel mai scurt timp posibil în mod rezonabil din punct de vedere comercial.
- GARANŢIE EXTINSĂ
12.1. În plus faţă de drepturile legale menţionate în Secţiunea 11.2, Consumatorii pot avea dreptul la o garanţie extinsă, astfel cum este indicat pe Site și în factură și/sau în Confirmarea Comenzii.
12.2. În afară de durata perioadei de garanţie și cu excepţia cazului în care se prevede altfel în termenii și condiţiile separate pentru o astfel de garanţie extinsă, astfel cum sunt prevăzute pe Site și în Certificatul de Garanţie furnizat împreună cu Produsul Comandat, garanţia extinsă se aplică în aceleași condiţii ca cele prevăzute în Secţiunile 11.2 – 11.6.
- INSTALARE ȘI UTILIZARE
13.1. Produsul Comandat se instalează și se utilizează întotdeauna în conformitate cu instrucţiunile și avertismentele furnizate în manualul de utilizare.
13.2. Cu excepţia cazului în care serviciul de instalare a fost comandat prin intermediul Site-ului sau este inclus în mod expres în Comandă, Clientul este responsabil pentru instalarea corectă a Produsului Comandat.
13.3. Instalarea unor Produse necesită intervenţia unui personal autorizat și calificat din punct de vedere profesional pentru a evita riscul de deteriorare a spaţiului și/sau a Produselor Comandate și/sau pentru a evita vătămările corporale, în special în legătură cu instalarea, utilizarea și întreţinerea componentelor pentru utilizarea echipamentelor electrice, echipamentelor pe gaz, pieselor hidraulice și componentelor aferente. Clientul trebuie să citească si să respecte întotdeauna manualul de utilizare și/sau instrucţiunile de pe ambalajul Produselor Comandate.
13.4. În limita permisă de legislaţia aplicabilă, Electrolux nu își asumă nicio responsabilitate pentru reclamaţiile imputabile utilizării improprii a Produsului Comandat, manipulării incorecte sau instalării incorecte a acestuia (cu excepţia cazului în care Electrolux sau o terţă parte desemnată de Electrolux a efectuat instalarea).
13.5. Pentru orice informaţii referitoare la întreţinerea Produselor, Clientul trebuie să consulte manualul de utilizare sau să contacteze Serviciul de Asistenţă Clienţi al Electrolux.
- FORŢA MAJORĂ
14.1. Electrolux va fi exonerat legal și nu va fi obligat să respecte, în totalitate sau parţial, nicio obligaţie în legătură cu Clientul în cazul unui eveniment imprevizibil, independent de controlul Electrolux (forţă majoră), care va include (fără a se limita la) incendiu, explozie, carantine, pandemii, taifun, inundaţie, război, revoltă, , orice formă de intervenţie guvernamentală, sau orice alte circumstanţe care sunt independente de controlul Electrolux în mod rezonabil.
14.2. În timpul unui eveniment de forţă majoră, obligaţiile Electrolux sunt suspendate pentru o perioadă egală cu perioada în care există evenimentul de forţă majoră. Dacă evenimentul de forţă majoră continuă pentru o perioadă mai mare de 2 (două) luni sau dincolo de ceea ce este rezonabil în raport cu durata și consecinţele evenimentului neprevăzut, oricare dintre părţi poate rezilia Contractul afectat de evenimentul de forţă majoră cu efect imediat, notificând în scris cealaltă parte în acest sens, fără a fi datorată nicio despăgubire, cu excepţia rambursării de către Electrolux a tuturor sumelor plătite de Client către Electrolux pentru Produsul Comandat.
- RĂSPUNDERE
15.1. Sub rezerva limitărilor specificate în Codul civil român, în Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor și în OUG nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri sau legislaţiei incidente aplicabile în orice moment și fără a aduce atingere oricăror garanţii (legale sau comerciale) care se aplică pentru Produsul Comandat, Electrolux exclude orice altă răspundere în limita permisă de legislaţia aplicabilă. Un Client este obligat să își diminueze pierderile prin eforturi rezonabile. Orice neglijenţă din partea Clientului în această privinţă va reduce în mod corespunzător despăgubirea acordată Clientului respectiv.
15.2. Fără a aduce atingere Secţiunii 11.2 și în măsura în care acest lucru este posibil în conformitate cu legislaţia aplicabilă, răspunderea Electrolux va fi limitată la daunele directe cauzate de frauda, înșelăciunea sau neîndeplinirea în mod intenţionat a obligaţiilor de către aceasta. În măsura în care acest lucru este posibil în conformitate cu legislaţia aplicabilă, răspunderea totală a Electrolux în temeiul oricărui contract care rezultă din sau în legătură cu Condiţiile nu va depăși în niciun caz sumele totale plătite către Electrolux de către Client pe durata respectivului contract. În măsura maximă posibilă în conformitate cu legislaţia aplicabilă, răspunderea Electrolux pentru orice eveniment unic nu va depăși suma plătită către Electrolux de către Client în conformitate cu Confirmarea Comenzii și factura la care se referă răspunderea. Orice răspundere a Electrolux pentru orice daune indirecte sau consecutive este exclusă în mod expres.
15.3. În cazul în care Clientul, fiind și Consumator, utilizează Produsele Comandate în scopuri comerciale, de afaceri sau de revânzare, Electrolux nu va avea nicio răspundere faţă de Client pentru orice beneficiu nerealizat, pierdere comercială, întrerupere a activităţii sau pierdere a unor oportunităţi de afaceri.
- LEGEA APLICABILĂ ȘI JURISDICŢIA
16.1. Prezentele Condiţiile sunt guvernate de legea română și puteţi introduce acţiuni în justiţie cu privire la Produsele Comandate în instanţele din România.
16.2. Pentru soluţionarea alternativă a disputelor, în special în cazul unei achiziţii transfrontaliere, există, de asemenea, platforma de soluţionare alternativă a disputelor online (ODR) a Comisiei Europene. Mai multe informaţii despre soluţionarea alternativă a disputelor online și despre modul de depunere a unei plângeri pot fi găsite pe site-ul web al Comisiei Europene: http://ec.europa.eu/odr
- INFORMAŢII DESPRE SOCIETATE ȘI DATE DE CONTACT
Electrolux România S.A.
Nr. de înregistrare: J30/1/1990
C.I.F.: RO2385817
Adresă sediu: Satu Mare, Bdul Traian nr. 23-29, jud. Satu Mare
Adresă punct de lucru: Bdul Aviatorilor, nr. 41, et. 1, sect. 1, București, România
Număr de telefon: 021 9913* (luni – vineri, 08:00 – 20:00, cu excepţia sărbătorilor legale; tarif normal naţional)
Adresă de e-mail: shop@electrolux.ro
ANEXA 1
MODEL DE FORMULAR: DREPTUL DE RETRAGERE
Acest formular poate fi utilizat atunci când dumneavoastră, în calitate de Consumator, doriţi să vă retrageţi achiziţia în conformitate cu Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii și astfel cum este prevăzut în secţiunea 10 din Condiţii. În loc să folosiţi acest formular, puteţi contacta Electrolux prin trimiterea unui e-mail la shop@electrolux.ro sau contactând Serviciul de Asistenţă Clienţi al Electrolux prin serviciul de mesagerie instant sau telefonic folosind datele de contact furnizate pe Site. Indiferent de modul în care decideţi să contactaţi Electrolux, vă rugăm să nu uitaţi să salvaţi întotdeauna toate confirmările primite și formularele trimise care arată că v-aţi exercitat dreptul de retragere.
Vă rugăm să completaţi acest formular și să îl transmiteţi către Electrolux doar dacă doriţi să vă exercitaţi dreptul de retragere. Descarcă formularul editabil aici: formular-retur-magazin-online-electrolux.pdf